.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی بخشنامه وزیر آموزش و پرورش در مازندران ابلاغ نمی شود
آموزش و پرورش مازندران در شرایطی بخشنامه وزیر را ابلاغ نمی کند که بسیاری از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در پیش‌دبستانی در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌کنند، کارگر و اقشار کم‌درآمدی هستند که در ده ماهه اخیر و در پی شیوع کرونا و چالش‎های ....
محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش بود در اقدامی سنجیده و ارزشمند، طی نامه‌ای رسمی در تاریخ دوم مهرماه 99 «دستورالعمل طرح ملی پویش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان» را به مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، ابلاغ کرد.
آموزش و پرورش مازندران در شرایطی بخشنامه وزیر را  ابلاغ نمی کند که بسیاری از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در پیش‌دبستانی در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌کنند، کارگر و اقشار کم‌درآمدی هستند که در ده ماهه اخیر و در پی شیوع کرونا و چالش‎های ....

««««  بازنشر دوم  »»»»

 

شمال نیوز: بارها گفتند و نوشتند که ویروس منحوس کرونا، هم «سلامت شهروندان» و هم «اقتصاد خانوار» را هدف قرار داد و به همان اندازه که مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران در این مدت، جان خود را از دست داده یا سلامت خود را به مخاطره انداختند، بسیاری از کارگران، اقشار کم‌درآمد و حداقلی‌بگیران نیز در این مدت در زیر پاهای اقتصادِ کرونا‌زده، آسیب دیدند و این موضوع موجب شد برخی دستگاه‌ها اقدام به حمایت ویژه، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه به این اقشار کردند تا از تامین مایحتاج روزانه خود بیش از این باز نمانند.

به گزارش شمال نیوز، یکی از این موارد، دستور محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش بود که در اقدامی سنجیده و ارزشمند، طی نامه‌ای رسمی در تاریخ دوم مهرماه 99 «دستورالعمل طرح ملی پویش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان» را به مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل که شامل کلیات، اهداف و شرح وظایف است چند بار به موضوع آموزش پیش‌دبستانی به‎صورت غیرحضوری و رایگان تاکید شده است  اما مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مورخ 13 خرداد 99 در اقدامی کاملاً  عجیب، بخشنامه سال قبل وزیر آموزش و پرورش به شماره و تاریخ (158774 بیست و نهم آبان‎ماه 98) و پیش از شیوع همه‌گیری کرونا را ابلاغ کرد که بر آموزش حضوری و در قبال اخذ شهریه مصوّب –اجرای دوره پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم- تاکید داشت.

اداره کل آموزش و پرورش مازندران در شرایطی بخشنامه وزیر را  ابلاغ نمی کند که بسیاری از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در پیش‌دبستانی در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌کنند، کارگر و اقشار کم‌درآمدی هستند که در ده ماهه اخیر و در پی شیوع کرونا و چالش‎های اقتصادی شدید، با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، قوت لایموت خانواده خود را ندارند و گاه ناچارند نان خالی را نیز به‌صورت اقساطی خرید کنند و بر سر سفره بیاورند و این مشکلات به گوش وزیر آموزش و پرورش هم رسیده است که منتج به صدور بخشنامه رایگان شدن آموزش پیش دبستانی غیرحضوری شده است .

 

در چنین شرایطی جای سوال دارد  آموزش و پرورش مازندران به دنبال کدام هدف پنهان است که بخشنامه آبان 98 وزیر آموزش و پرورش –پیش از شیوع کرونا و در دوران آموزش حضوری- را به ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ می‌کند و از همه می‌خواهد شهریه مصوّب شورای آموزش و پرورش استان –که آن نیز شامل کلاس‌های حضوری و متعلق به پیش از کرونا است- را از خانواده‌ها دریافت کنند و بدتر از همه در دوم مهرماه که بخشنامه جدید وزیر ابلاغ می‌شود نیز از کأن‌لم‌یکن کردن نامه پیشین خود و ابلاغ دستور جدید وزیر آموزش و پرورش که «طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان» را در پیوست خود دارد، خودداری کرد؟ این در حالی است که برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پیش‌دبستانی دوره‌ای رسمی اما غیراجباری است لذا باید مانند سایر دوره‌ها، برابر اصل سی ام قانون اساسی که میثاق ملی ماست، در مدارس دولتی رایگان باشد.

چرا مدیرکل آموزش و پرورش استان در دوران شیوع کرونا و در شرایطی که هنوز سال تحصیلی 99-98 به پایان نرسیده بود و در مورخ 13 خرداد 99، دستورالعمل سال قبل وزیر آموزش و پرورش را که در آن حرفی از کلاس‌های مجازی نبود، برای سال تحصیلی 1400- 1399 ابلاغ می‌کند و اساساً دلیل این شتاب در چه بود؟ و بازهم اینکه با وجود دریافت بخشنامه جدید وزیر ، آنرا ابلاغ نمی نماید ؟

نکته بعدی اینکه چطور در استان های دیگر و به دنبال آن شهرستان های تابعه ادارات کل استانی با تبلیغات گسترده مجازی و محیطی در این خصوص اطلاع رسانی کرده و مسئولانه از خانواده ها می خواهد به آموزش رایگان دوره پیش دبستانی بپیوندند ؟ و چرا این مهم در مازندران صورت نمی گیرد ؟

آخرین نکته این‌که در همین راستا مربیان آموزش پیش‌دبستانی هم به این روند معترض هستند و درخواست آنان که اتفاقاً منطقی است ، این است که درصورت رایگان شدن پیش‌دبستانی در مدارس دولتی –به شکلی که نامه مورد نظر وزیر آموزش و پرورش تاکید دارد-، حق الزحمه این مربیان نیز باید توسط آموزش و پرورش و در قالب نیروهای حق‌التدریسی یا قرارداد کارمعین، پرداخت گردد و این نیز برای مربیان حق و امتیازی است که در جذب نهایی این مربیان زحمتکش توسط آموزش و پرورش، موثر است و آموزش و پرورش مازندران با ادامه پرداخت با واسطه یک  شرکت یا مجموعه دیگر ، این امتیاز را از مربیان پیش‌دبستانی که البته تعدادشان زیاد نیست، سلب می‌کند.

 

از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران انتظار می رود هرچه سریعتر از بخشنامه ای که به امضای وزیر رسیده ، ابلاغ کرده و شرایطی فراهم نماید تا مبالغ دریافتی از خانواده های نوآموزان پیش دبستانی ، بازگردد و از دریافتی های جدید خودداری گردد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.898 seconds.